lördag 29 mars 2014

Vårrus!










Sitter i frukostsalen och har melodikrysset i bakgrunden. Gästerna sitter i matsalen och löser melodikrysset och käkar frukost. Huset har vaknat till liv igen o här är fullt av folk som förgyller min vardag. Tänk att få ha ett jobb som inte känns som ett jobb... Så härligt!

Sista helgen i maj öppnar jag upp mitt sommarcafé i gamla kvarnen på gården. Det kommer bli rufft, rustikt och alldeles underbart! Är så glad att jag får möjlighet att genomföra mina drömmar. Att se Strömma vakna till liv och få sig en välförtjänt plats på kartan.
Jag vill så gärna att gäster skall komma hit o få slappna av, bara vara och känna livet i sig, en liten stunds frihet och avslappnad tid där man slipper tänka. Ta vara på små stunder att sitta o fika med sina nära, eller komma hit själv o sitta o läsa en bok en heldag. Här finns plats att bara vara!

Våren har nått västkusten och jag går i kortärmat, sätter in små fina blommor på borden och tar vara på naturen så gott det går. Känslan när våren kommer är som att den aldrig varit här. Betty o jag ska mata änderna nere vid bryggan och försöka få dom att flytta hit och även ta med sina vänner hit precis som våra gäster!

Kvällen kommer att tillbringas hos goda vänner i fiskehamnen, har hört att det blir årets första grillning, får hoppas på ett glas rött vin till det.

Ha en skön lördag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar